Pirkimo - pardavimo taisyklės
1. Bendrieji nuostatai
1.1. Šios pirkimo - pardavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) yra šalims privalomas teisinis dokumentas, nustatantis Pirkėjo ir UAB "Gerduva" (Vasario 16-osios 21A, Gargždai, Įmonės kodas: 163178056, PVM mokėtojo kodas: LT631780515) priklausančios elektroninės parduotuvės „gerduva.lt“ tarpusavio teises, pareigas, prekių įsijimo ir apmokėjimo sąlygas, pristatymo ir prekių grąžinimo tvarką, šalių atsakomybę ir kitus su prekių pirkimu - pardavimu susijusius nuostatus.
1.2. Pardavėjas turi teisę bet kuriuo metu pakeisti, taisyti ar papildyti Taisykles, atsižvelgdamas į teisės aktų nustatytus reikalavimus. Taisyklių pakeitimas galioja tik tiems prekių užsakymams, kurie buvo pateikti po Taisyklių pakeitimo.
1.3. Naudotis „gerduva.lt“ paslaugomis turi teisę veiksnūs fiziniai asmenys; nepilnamečiai nuo keturiolikos iki aštuoniolikos metų amžiaus, tik turėdami tėvų arba globėjų sutikimą, išskyrus tuos atvejus, kai jie savarankiškai disponuoja savo pajamomis; juridiniai asmenys ir nurodytų asmenų įgalioti atstovai.
1.4. Internetinės parduotuvės „gerduva.lt“ prekyba vykdoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje.
2. Asmens duomenų saugumo garantija
2.1. "Gerduva.lt" turi teisę rinkti ir apdoroti asmens duomenis, kuriuos nurodė Pirkėjas, kai tai būtina užsakymo vykdymui. "Gerduva.lt" gali naudoti Pirkėjo asmens duomenis reklamos ir informacijos pateikimo Pirkėjui tikslais tik šiam sutikus.
2.2. Pirkėjas gali uždrausti jo asmens duomenų rinkimą ir apdorojimą rinkodaros tikslais (naujienų, akcijų siuntimo el.paštu arba mobiliuoju telefonu) apie tai informuodamas „gerduva.lt“ el. pašto adresu [email protected] išskyrus atvejus, kai tai būtina reikalavimų, kylančių iš Pirkimo - pardavimo sutarties, įvykdymui arba Užsakymo įvykdymui.
2.3. Internetinės parduotuvės Pirkėjų ir lankytojų duomenys yra saugomi nuo praradimo, neleistino naudojimo, pakeitimo bei nuo trečiųjų šalių. Internetinėje parduotuvėje įdiegtas SSL sertifikatas, užtikrinantis duomenų saugumą.
3. Pirkimo – pardavimo sutarties sudarymas
3.1. Sutartis tarp Pirkėjo ir Pardavėjo laikoma sudaryta nuo to momento, kai Pirkėjas, išsirinkęs perkamą (-as) prekę (-es) ir suformavęs prekių krepšelį, prekių užsakymo formoje paspaudžia mygtuką „Apmokėti“.
4. Pirkėjo teisės
4.1. Pirkėjas turi teisę pirkti prekes „gerduva.lt“ internetinėje parduotuvėje šių Taisyklių ir internetinės parduotuvės nustatyta tvarka.
4.2. Pirkėjas turi teisę atsisakyti prekių pirkimo - pardavimo sutarties su Pardavėju, apie tai raštu (elektroniniu paštu, nurodydamas pageidaujamą grąžinti prekę ir jos užsakymo numerį) pranešdamas Pardavėjui per 30 dienų nuo prekės pristatymo dienos.
4.3. Šia teise Pirkėjas gali pasinaudoti jeigu prekė nebuvo apgadinta arba iš esmės nepasikeitė jos išvaizda, taip pat ji nebuvo naudojama daugiau nei būtina nustatyti prekių pobūdį, savybes ir veikimo būdą, išskyrus atvejus numatytus 4.4 punkte. Taisyklių 4.2. punkte numatyta Pirkėjo teisė įgyvendinama vadovaujantis Civilinio kodekso 6.228 (10) ir 6.228 (11) straipsniuose nustatyta tvarka.
4.4. Tais atvejais, jei prekė buvo naudota daugiau nei būtina nustatyti jos pobūdi, savybes ir veikimo būdą, Pirkėjas norėdamas pasinaudoti 4.2. punkte numatyta teise turi atsakyti už bet kokį prekių vertės sumažėjimą.
5. Pirkėjo pareigos
5.1. Pirkėjas privalo priimti užsakytas prekes ir sumokėti prekių bei jų pristatymo (jei tokia yra) kainą.
5.2. Jeigu pasikeičia Pirkėjo registracijos formoje pateikti duomenys, jis privalo nedelsdamas juos atnaujinti.
5.3. Pirkėjas įsipareigoja neperduoti savo prisijungimo duomenų tretiesiems asmenims. Jei Pirkėjas praranda prisijungimo duomenis, jis privalo apie tai nedelsdamas informuoti Pardavėją skyriuje „Kontaktai“ nurodytomis susisiekimo priemonėmis.
5.4. Pirkėjas, naudodamasis „gerduva.lt“ internetine parduotuve, įsipareigoja laikytis šių Taisyklių, bei nepažeisti Lietuvos Respublikos teisės aktų.
6. Pardavėjo teisės
6.1. Jei Pirkėjas bando pakenkti elektroninės parduotuvės darbui, saugumui ar stabiliam veikimui, Pardavėjas turi teisę be išankstinio perspėjimo apriboti ar nutraukti Pirkėjui galimybę naudotis elektronine parduotuve arba išskirtiniais atvejais panaikinti Pirkėjo registraciją.
6.2. Esant ypatingoms aplinkybėms, Pardavėjas gali laikinai arba visiškai nutraukti internetinės parduotuvės veiklą, apie tai iš anksto nepranešęs Pirkėjui.
6.3. Pardavėjas turi teisę iš anksto nepranešęs Pirkėjui anuliuoti jo užsakymą, jeigu Pirkėjas nesumoka už prekes per 5 (penkias) darbo dienas.
6.4. „Gerduva.lt“ turi teisę anuliuoti sudarytą Pirkimo - pardavimo sutartį, jei baigėsi sutartyje nurodytų prekių atsargos, taip pat, jei sutartis buvo sudaryta asmens, kuris, remiantis šiomis Taisyklėmis, neturėjo teisės jos sudaryti.
7. Pardavėjo įsipareigojimai
7.1. Pardavėjas įsipareigoja pristatyti Pirkėjo užsakytas prekes jo nurodytu adresu, šių Taisyklių numatytomis sąlygomis ir pristatymo terminais.
7.2. Pardavėjas, susidarius svarbioms aplinkybėms, negalėdamas Pirkėjui pateikti užsakytos prekės, įsipareigoja Pirkėjui pasiūlyti analogišką prekę, o Pirkėjui atsisakius priimti analogišką prekę, grąžinti Pirkėjo sumokėtus pinigus (jei už prekę buvo apmokėta) nedelsdamas, bet ne ilgiau nei per 14 dienų nuo dienos, kurią Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie sutarties atsisakymą.
8. Prekių kainos, apmokėjimo tvarka
8.1. Prekių kainos internetinėje parduotuvėje ir suformuotame užsakyme nurodomos eurais su PVM. „Gerduva.lt“ pasilieka teisę keisti prekių kainas pasikeitus mokesčių dydžiams.
8.2. Prekių kainos internetinėje parduotuvėje „gerduva.lt“ nebūtinai turi sutapti su prekių kainomis kitose prekybos vietose.
8.3. Pirkėjas atsiskaito už prekes grynaisiais pinigais pristatymo/atsiėmimo metu, elektronine bankininkyste, bankiniu pavedimu į UAB Gerduva banko sąskaitą, kurią gaunate užsakymo metu.
8.4. Prekių užsakymui, kurio bendra suma nesiekia 20 EUR yra taikomas 1,90 EUR (įskaitant tuo metu pagal teisės aktus galiojantį PVM) administravimo mokestis. Pirkėjas, patvirtindamas Taisykles, sutinka su šiame punkte nurodyto administravimo mokesčio taikymo tvarka bei įsipareigoja jį sumokėti Pardavėjui. Tais atvejais, kai Taisyklių numatytais atvejais Pirkėjui grąžinami pinigai už prekes, jam taip pat grąžinamas ir administravimo mokestis, jei Pirkėjas jį buvo sumokėjęs.
9. Prekių pristatymas
9.1. Prekes pristato Pardavėjas arba jo įgaliotas atstovas.
9.2. Pardavėjas įsipareigoja pristatyti prekes Pirkėjui laikydamasis nurodytų terminų. Prekių pristatymo terminai yra nurodyti kiekvienos prekės aprašyme ir tarp prekių gali skirtis. Įprastinis prekių pristatymo terminas yra 2–4 darbo dienos. Jei Pardavėjo sandėlyje nėra reikiamų prekių, Pardavėjas privalo informuoti Pirkėja apie trūkstamas prekes ir pasiūlyti Pirkėjui alternatyvą. Pirkėjui nesutikus, Pardavėjas įsipareigoja grąžinti Pirkėjo sumokėtus pinigus. Pirkėjas sutinka, jog išskirtiniais atvejais prekių pristatymas gali vėluoti dėl Force Majeure aplinkybių. Jei Pardavėjas nepristatė prekių per nurodytą terminą, Pirkėjas turi teisę pateikti reikalavimą pristatyti daiktus per papildomą protingą terminą, atsižvelgdamas į aplinkybes. Jei vartotojas nesutinka laukti, jis turi teisę nutraukti sutartį ir atgauti sumokėtus pinigus nedelsdamas, tačiau ne ilgiau nei per 14 dienų nuo dienos, kada Pirkėjas informavo Pardavėja apie sutarties nutraukimą.
9.3. Prekės pristatomos Pirkėjo nurodytu adresu (išskyrus Kuršių Neriją) darbo dienomis nuo 8.00 - 17.00 val
9.4. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti asmeniškai. Jei jis pats prekių priimti negali, o prekės pristatytos nurodytu adresu, remiantis kitais Pirkėjo pateiktais duomenimis, Pirkėjas neturi teisės reikšti pretenzijų dėl prekių pristatymo netinkamam subjektui.
9.5. Pristatymo metu Pirkėjas privalo kartu su Pardavėju arba įgaliotu jo atstovu patikrinti siuntos būklę, prekių kiekį, kokybę ir asortimentą. Pirkėjui pasirašius sąskaitoje - faktūroje (važtaraštyje) ar kitame siuntos perdavimo – priėmimo dokumente, laikoma, kad siunta yra perduota ir išoriškai pakuotė nėra pažeista. Pristačius prekes Pirkėjas privalo per protingą terminą patikrinti siuntą dėl asortimento neatitikimo (pvz. trūkstamų dalių, sumaišytų detalių, prekių, spalvų neatitikimo) ir turi teisę pareikšti Pardavėjui pretenzijas kaip tai numato Bendrosios Civilinio kodekso nuostatos ir Civilinio kodekso 6.331-6.632 straipsniuose numatyta tvarka.
9.6. Tuo atveju, kai Pirkėjas, remdamasis šiomis Taisyklėmis, anuliuoja pirkimo – pardavimo sutartį, jis įsipareigoja grąžinti visas Pardavėjo jam siųstas prekes Pardavėjo nurodytu būdu (tokiu atveju prekių grąžinimo išlaidos apmokamos Pardavėjo) arba savarankiškai, pristatydamas prekes į parduotuvę arba įmones registruotu adresu, kaip tai numatyta 10.4 punkte.
9.7. Pretenzijas dėl prekės kokybės, vadovaujantis Civilinio kodekso 6.335, 6.338, 6.364 straipsnio nuostatomis, Pirkėjas gali pareikšti per 2 metų laikotarpį nuo prekės gavimo dienos (garantija pagal įstatymą). Tais atvejais, kai prekės puslapyje, ant prekės arba jos pakuotės yra nurodytas ilgesnis garantijos terminas (komercinė kokybės garantija), Pirkėjas turi teisę pareikšti pretenzijas per ilgesnį garantinio termino nurodytą laiką.
10. Prekių grąžinimas ir keitimas
10.1. Prekių grąžinimas ir keitimas vykdomas vadovaujantis Civilinio kodekso 6.228 (10) ir 6.228 (11) straipsniuose nustatyta tvarka.
10.2. Prekių grąžinimo ir keitimo numatyta teise Pirkėjas gali pasinaudoti per 30 (trisdešimt) dienų nuo prekių pristatymo jam dienos, informuodamas apie tai Pardavėją 4.2.Taisyklių punkte numatyta tvarka.
10.3. Grąžinama prekė turi būti originalioje tvarkingoje pakuotėje, nenaudota, prekė turi būti Pirkėjo nesugadinta, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės, nesuplėšyta pakuotė ir kt.). Grąžinama prekė turi būti tos pačios komplektacijos, kokios buvo Pirkėjo gauta. Grąžinant prekę būtina pateikti jos įsigijimo dokumentą ir garantinę kortelę (jei ji buvo išduota).
10.4. Prekes, kurias nori grąžinti Pirkėjas gali pristatyti asmeniškai adresu: Gargždai, Vasario 16-osios g. 21A, darbo dienomis nuo 08.00 iki 17.00 valandos, arba pristatyti į fizinę parduotuvę, iš kurios atsiėmė prekę, arba atsiųsti pasinaudodamas kurjerio paslaugomis kaip tai nurodama Grąžinimo ir pakeitimo puslapyje adresu: gerduva.lt/grazinimas-pakeitimas . Tuo atveju, kai prekė grąžinama kitu, nei Pardavėjo sudarytu būdu, Pirkėjui tenka prekių grąžinimo išlaidos. Kai grąžinama gauta ne ta prekė ir/ar nekokybiška prekė, Pardavėjas įsipareigoja pasiimti tokias prekes ir jas pakeisti analogiškomis tinkamomis prekėmis. Tuo atveju, kai Pardavėjas neturi analogiškų prekių, jis grąžina Pirkėjui už prekes sumokėtus pinigus.
10.5 Pardavėjas turi teisę nepriimti Pirkėjo grąžinamų prekių, jei jos yra savavališkai atsiunčiamos į paštomatą arba pašto skyrių, nebent su Pardavėju yra atskirai sutariamas toks prekių pristatymo būdas.
10.6. Pardavėjas turi teisę nepriimti Pirkėjo grąžinamų prekių, jei Pirkėjas nesilaiko šiose taisyklėse nustatytos prekių grąžinimo tvarkos.
11. Atsakomybė
11.1. Pirkėjas atsako už registracijos formoje pateiktų duomenų teisingumą. Pirkėjas prisiima atsakomybę už padarinius, kilusius dėl registracijos formoje pateiktų duomenų klaidingumo ar netikslumo.
11.2. Pirkėjas privalo saugoti savo prisijungimo prie elektroninės parduotuvės duomenis ir jų neatskleisti, užtikrinti, kad duomenys būtų žinomi tik jam pačiam ir duomenimis naudotųsi tik jis pats, neperduoti ir kitais būdais nesudaryti galimybės kitiems asmenims su tais duomenimis susipažinti ar jais pasinaudoti. Visi veiksmai, atlikti naudojantis Pirkėjo atpažinimo duomenimis, laikomi atliktais Pirkėjo, ir Pirkėjas prisiima visą atsakomybę už tokių veiksmų pasekmes.
11.3. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
11.4. Pardavėjas neatsako už kitų įmonių tinklalapiuose pateiktą informaciją, net jeigu Pirkėjas patenka į šiuos tinklalapius per Pardavėjo elektroninėje parduotuvėje esančias nuorodas.
12. Apsikeitimas informacija
12.1. Pardavėjas visus pranešimus siunčia Pirkėjo registracijos formoje nurodytu elektroninio pašto adresu.
12.2. Pirkėjas visus pranešimus ir klausimus siunčia Pardavėjo internetinės parduotuvės skyriuje „Kontaktai“ nurodytais adresais.
13. Baigiamosios nuostatos
13.1. Šių taisyklių pagrindu kylantiems santykiams taikoma LR teisė.
13.2. Visi nesutarimai, kilę iš ar susiję su pirkimo ir pardavimo sutartimi tarp Pirkėjo ir Pardavėjo, yra sprendžiami derybomis. Nepavykus susitarti, nesutarimai yra sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
13.3. Prašymą/skundą dėl mūsų interneto parduotuvėje įsigytos prekės ar paslaugos galite pateikti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, el. p. [email protected], tel. 8 5 262 67 51, faks. (8 5) 279 1466, interneto svetainėje www.vvtat.lt (taip pat Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos teritoriniams padaliniams apskrityse) – ar užpildyti prašymo formą EGS platformoje http://ec.europa.eu/odr/ ar Vartotojų teisių informacinėje sistemoje (VTIS)